Veelgestelde vragen TFM

Waarom zijn centimeters even belangrijk als kilo's?

Omdat na de oefensessies de omvang vermindert. Tegelijk kan het gewicht aan wisselingen onderhevig zijn (voeding, hormonen, menstruatie, stoelgang etc.).


Bovendien bouwt men spierweefsel op, dit is zwaarder dan vet. Anderzijds biedt onze professionele bodyanalyzer een goed beeld van de verhouding vetmassa en spierweefselwaardoor u uw gewicht in kilo’s in een beter perspectief kan zetten.


Werkt de methode tegen cellulites?

Jazeker! Door de sterk verbeterde doorbloeding wordt het onderliggend bindweefsel positief beïnvloed en afvalstoffen beter afgevoerd.


Waarom moet mijn hoofd buiten de cabine? Een sauna is toch nog warmer?

Ja, je bent echter in de cabine actief bezig en kunt dit alleen volhouden wanneer je je hoofd “koel” houdt.


Blijft het resultaat goed wanneer ik stop?

Ja mits u blijft bewegen. Hierdoor blijft de rustverbranding op peil en zorgt u er tevens voor dat u meer calorieën ‘verbrandt’.


Ik heb rugklachten, worden deze niet erger?

Wanneer er geen sprake is van een echte hernia of structurele rugproblemen kunnen bij het verbeteren van o.a. de buikspieren, de rugklachten juist verminderen, omdat de rug meer ontlast raakt. Dokters en kinesisten sturen zelfs mensen door naar ons ter revalidatie van o.a. rugklachten, fibromyalgie, postnatale versteviging,...


Ik ben niet moe, doe ik wel voldoende?

Ja, de geleidelijke opvoering van het aantal bewegingen zorgt ervoor dat je lichaam niet overbelast raakt, je zal je juist fitter gaan voelen.


Waarom moet ik de oefeningen vlot uitvoeren bij afslanken en eerder traag bij revalidatie?

Bij het snel uitvoeren van de oefeningen verhoogt u het energieverbruik en de vetverbranding aanzienlijk. Bij het traag oefenen wordt de spieraanmaak bevorderd.


Hoe vaak mag ik per week in de cabine?

Tijdens de afslankperiode is 2 maal per week het minimum om van het “after-burn” effect te kunnen profiteren. Bij revalidatie hangt de frequentie af van lichaamsanalyse en/of advies van de arts.


Ik doe nooit aan beweging of sport, helpt deze methode dan wel?

Jazeker, want jelichaam wordt dan eindelijk actief en dus al zijn functies ook.

Bovendien maken de liggende bewegingen in de verwarmde cabine de methode effectief en aangenaam, ook juist voor diegenen die nooit actief bewegen zoals senioren of mensen met gewrichts- of reumatische klachten.


Is het beoefenen van deze methode leeftijdgebonden?

Wanneer er geen fysieke problemen of bezwaren zijn mag in principe iedereen de bewegingen uitvoeren. We hanteren 10 jaar als de minimumleeftijd.


Moet ik een dieet volgen?

Je kan ter ondersteuning gebruik maken van onze voedingsadviezen. Dit versnelt uiteraard het afslankresultaat en/of spieropbouwresultaat.

Ongetwijfeld weet je dat wanneer je een gezond voedingspatroon volgt met voldoende maar niet overmatige calorieën je al op de goede weg bent.

Samen met de bewegingen in de cabine zal dit voor het gewenste en opmerkelijke resultaat zorgen.


Moet ik wanneer ik voldoende afgeslankt ben doorgaan met het oefenen in de cabine?

Je kan kiezen voor het verstevigingsprogramma in de cabine of voor een andere vorm van sport of beweging. Spierversteviging heeft echter wel de voorkeur omdat je dan gericht de spiergroepen gebruikt op de plaatsen waar je afgeslankt bent.


Is sporten in de cabine ook geschikt tijdens en na de zwangerschap?

Ja, zowel prenataal als postnataal (vanaf zes weken na de bevalling) mag je trainen , we hebben dan een aangepast programma.


Is deze methode ook geschikt voor 65 jaar of ouder?

Ja deze methode is juist erg geschikt voor deze doelgroep, we hebben dan ook een aangepast, wat rustiger, programma .


Kan er ook getraind worden bij fysieke klachten? b.v. artrose, rugklachten of reuma?

Ja, juist voor deze mensen die al moeilijk kunnen bewegen geeft warmte veel bewegingsvrijheid.

Het programma wordt op maat gemaakt op basis van de mogelijkheden.

Wel eerst overleggen met de arts.

  

Ik werk onregelmatig kan ik dan toch komen trainen?

Ja we plannen flexibel in. We zijn zowel open in de voormiddag als avond. Meer zelfs, we werken volledig op afspraak dus alles is bespreekbaar.

  

Ik ga op vakantie, hoe gaat het dan met mijn kaart?

De beurtenkaart blijft vier maanden, een half jaar tot een jaar geldig (afhankelijk van je beurtenkaart) , je bent vrij om na de vakantie, of na een drukke periode, weer verder in te plannen.

Het resultaat is dan uiteraard niet optimaal.


Waarom werken jullie met beurtenkaarten en geen abonnementen?

Dit heeft ook met die flexibiliteit te maken, je zit niet vast aan vaak , dure, vaste abonnementen/contracten, je plant de lessen in zoals het jou uitkomt.

Een sessie duurt ca. 30 minuten en is daardoor eenvoudig in te passen in het dagelijkse drukke schema.

Het advies voor optimaal resultaat is 2x per week, onderhoudsbasis 1 keer per week. De methode is goed te combineren met (cardio) sporten.

  

Ik wil graag trainen samen met mijn partner, dochter of vriendinnen kan dat?

Ja hoor dat kan, we hebben zes cabines dus er kan samen getraind worden.



Lees ook zeker onze algemene voorwaarden!